Ogólne warunki handlowe

1.zakres zastosowania

Poniższe warunki mają zastosowanie do wszystkich zamówień składanych za pośrednictwem naszego sklepu internetowego przez konsumentów i przedsiębiorców.

Dla Niemiec: Zgodnie z § 13 BGB, konsumentem jest każda osoba fizyczna, która zawiera transakcję prawną w celach, które w przeważającej mierze nie mogą być przypisane ani do jej działalności handlowej, ani do jej niezależnej działalności zawodowej.

Austria: W poniższych warunkach "konsument" oznacza "konsumenta" w rozumieniu ustawy o ochronie konsumentów (KSchG).

Dla Szwajcarii: W poniższych warunkach "konsument" oznacza "konsumenta" w rozumieniu prawa szwajcarskiego.

W odniesieniu do przedsiębiorców obowiązuje następująca zasada: Jeśli przedsiębiorca stosuje sprzeczne lub uzupełniające ogólne warunki handlowe, ich ważność zostaje niniejszym odrzucona; staną się one częścią umowy tylko wtedy, gdy wyraźnie się na nie zgodzimy.

2.partner umowy, zawarcie umowy, opcje korekty

Umowa kupna zawierana jest z firmą Purazell GmbH.

Umieszczając produkty w sklepie internetowym, składamy wiążącą ofertę zawarcia umowy na te produkty. Możesz początkowo umieścić nasze produkty w koszyku bez zobowiązań i skorygować swoje wpisy w dowolnym momencie przed wysłaniem wiążącego zamówienia, korzystając z dostarczonych i wyjaśnionych w tym celu pomocy korekcyjnych w procesie zamówienia. Umowa zostaje zawarta, gdy zaakceptujesz ofertę na towary znajdujące się w koszyku, klikając przycisk zamówienia. Natychmiast po wysłaniu zamówienia otrzymasz kolejne potwierdzenie pocztą elektroniczną.

3.język umowy, przechowywanie tekstu umowy

Języki dostępne do zawarcia umowy: Niemiecki

Zapisujemy tekst umowy i wysyłamy Ci dane zamówienia oraz nasze OWH w formie tekstowej. Możesz wyświetlić tekst umowy w naszym loginie klienta.

4.warunki dostawy

Oprócz podanych cen produktów mogą zostać naliczone koszty wysyłki. Więcej informacji na temat kosztów wysyłki znajdziesz w ofertach.

Dostarczamy tylko poprzez wysyłkę. Niestety nie ma możliwości samodzielnego odbioru towaru.

5.metody płatności

W naszym sklepie dostępne są następujące metody płatności:

Przedpłata
Jeśli wybierzesz przedpłatę, wyślemy Ci nasze dane bankowe w osobnym e-mailu i dostarczymy towar po otrzymaniu płatności.

Karta kredytowa
Podajesz dane swojej karty kredytowej podczas składania zamówienia. Twoja karta zostanie obciążona natychmiast po złożeniu zamówienia.

PayPal Express
Aby móc zapłacić kwotę faktury za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A, 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg ("PayPal"), musisz być zarejestrowany w PayPal, podać swoje dane dostępowe i potwierdzić instrukcję płatności.

PayPal może oferować zarejestrowanym klientom PayPal, wybranym zgodnie z własnymi kryteriami, dalsze metody płatności na koncie klienta. Nie mamy jednak wpływu na oferowanie tych metod; inne indywidualnie oferowane metody płatności wpływają na Twój stosunek prawny z firmą PayPal. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na swoim koncie PayPal.

Sofort by Klarna
Aby móc zapłacić kwotę faktury za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Sofort GmbH, Theresienhöhe 12, 80339 Monachium, musisz mieć konto bankowe aktywowane dla bankowości internetowej, odpowiednio się legitymować i potwierdzić dyspozycję płatności. Twoje konto zostanie obciążone natychmiast po złożeniu zamówienia. Dalsze instrukcje otrzymasz podczas procesu składania zamówienia.

Apple Pay
Aby móc zapłacić kwotę faktury za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Apple Inc, One Apple Park Way, Cupertino, CA 95014, USA ("Apple"), musisz korzystać z przeglądarki "Safari", być zarejestrowanym w Apple, aktywować funkcję Apple Pay, potwierdzić swoje dane dostępowe i potwierdzić instrukcję płatności. Transakcja płatnicza jest przeprowadzana natychmiast po złożeniu zamówienia. Dalsze instrukcje otrzymasz podczas procesu składania zamówienia.

giropay/ paydirekt
We współpracy z dostawcą usług płatniczych paydirekt GmbH, Stephanstr. 14-16, 60313 Frankfurt a. M. ("giropay" lub "paydirekt"), oferujemy metody płatności giropay i paydirekt.

giropay
Aby móc zapłacić kwotę faktury za pośrednictwem giropay, musisz mieć konto bankowe aktywowane dla bankowości internetowej, odpowiednio się legitymować i potwierdzić dyspozycję płatności. Twoje konto zostanie obciążone natychmiast po złożeniu zamówienia. Dalsze instrukcje otrzymasz podczas procesu składania zamówienia.

paydirekt
Aby móc zapłacić kwotę faktury za pośrednictwem paydirekt, musisz mieć konto bankowe aktywowane w bankowości internetowej, być zarejestrowanym w paydirekt, potwierdzić swoje dane dostępowe i potwierdzić dyspozycję płatności. Transakcja płatnicza jest przeprowadzana natychmiast po złożeniu zamówienia. Dalsze instrukcje otrzymasz podczas procesu składania zamówienia.

Amazon Pay
Aby móc zapłacić kwotę faktury za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Amazon Payments Europe S.C.A. 38 avenue J.F. Kennedy, L-1855 Luxembourg ("Amazon"), musisz być zarejestrowany w Amazon, podać swoje dane dostępowe i potwierdzić instrukcję płatności. Transakcja płatnicza zostanie zrealizowana w ciągu jednego dnia bankowego od złożenia zamówienia. Dalsze instrukcje otrzymasz w procesie składania zamówienia.

Klarna
We współpracy z dostawcą usług płatniczych Klarna Bank AB (publ.), Sveavägen 46, 111 34 Sztokholm, Szwecja ("Klarna") oferujemy następujące opcje płatności. Płatności za pośrednictwem Klarna są dostępne wyłącznie dla konsumentów. O ile poniżej nie określono inaczej, płatność za pośrednictwem Klarna wymaga pomyślnego sprawdzenia adresu i zdolności kredytowej i jest dokonywana bezpośrednio na rzecz Klarna. Więcej informacji można znaleźć pod odpowiednią opcją płatności oraz w procesie składania zamówienia.

Zakup na konto za pośrednictwem Klarna
Kwota faktury jest wymagalna 30 dni po wysłaniu towarów i otrzymaniu faktury.

Zakup na raty za pośrednictwem Klarna
Możesz zapłacić kwotę faktury w miesięcznych ratach wynoszących co najmniej 1/24 całkowitej kwoty. Minimalna kwota raty wynosi 6,95 euro.

6.prawo do odstąpienia od umowy

Konsumenci są uprawnieni do ustawowego prawa do odstąpienia od umowy, jak opisano w polityce anulowania. Przedsiębiorcom nie przysługuje dobrowolne prawo do odstąpienia od umowy.

7.zastrzeżenie własności

Towary pozostają naszą własnością do momentu otrzymania pełnej zapłaty. W przypadku klientów z siedzibą w Szwajcarii jesteśmy upoważnieni do dokonania odpowiedniego wpisu w rejestrze zastrzeżenia własności.

W przypadku przedsiębiorców obowiązują również następujące zasady: Zastrzegamy sobie prawo własności towarów do momentu całkowitego uregulowania wszystkich roszczeń wynikających z trwających stosunków handlowych. Możesz odsprzedać towary objęte zastrzeżeniem własności w ramach zwykłej działalności gospodarczej; cedujesz na nas z góry wszystkie roszczenia wynikające z tej odsprzedaży - niezależnie od połączenia lub zmieszania towarów objętych zastrzeżeniem własności z nowym przedmiotem - w wysokości kwoty faktury, a my akceptujemy tę cesję. Pozostajesz upoważniony do dochodzenia roszczeń, ale możemy również sami dochodzić roszczeń, jeśli nie wywiążesz się ze swoich zobowiązań płatniczych. Na Twoje żądanie zwolnimy zabezpieczenia, do których jesteśmy uprawnieni, w zakresie, w jakim możliwa do zrealizowania wartość zabezpieczeń przekracza wartość zaległych roszczeń o więcej niż 10%.

8.szkody transportowe

Konsumentów obowiązują następujące zasady: Jeśli towary zostaną dostarczone z widocznymi uszkodzeniami transportowymi, należy jak najszybciej złożyć reklamację dotyczącą takich wad u dostawcy i niezwłocznie skontaktować się z nami. Zaniechanie złożenia reklamacji lub skontaktowania się z nami nie ma żadnych konsekwencji dla Twoich roszczeń prawnych i ich egzekwowania, w szczególności Twoich praw z tytułu rękojmi. Pomożesz nam jednak w dochodzeniu naszych własnych roszczeń wobec przewoźnika lub ubezpieczyciela transportu.

W odniesieniu do przedsiębiorców obowiązuje następująca zasada: Ryzyko przypadkowej utraty i przypadkowego pogorszenia przechodzi na Ciebie z chwilą dostarczenia przez nas towarów spedytorowi, przewoźnikowi lub osobie bądź organizacji w inny sposób odpowiedzialnej za realizację wysyłki.

9.gwarancja i rękojmia

9.1 Odpowiedzialność za wady

W przypadkukonsumentów zamieszkałych w Niemczech i Austrii,:
zastosowanie ma ustawowa odpowiedzialność za wady.

W przypadku konsumentów zamieszkałych w Szwajcarii obowiązują następujące zasady:
Powinni oni sprawdzić stan otrzymanych towarów tak szybko, jak to możliwe w normalnym toku działalności, a w przypadku stwierdzenia wad, za które sprzedawca ponosi odpowiedzialność, niezwłocznie powiadomić sprzedawcę. Jeśli konsument tego nie uczyni, zakupiony przedmiot uważa się za zatwierdzony, chyba że wady nie były rozpoznawalne podczas zwykłej kontroli. Jeśli takie wady zostaną wykryte później, powiadomienie musi zostać dokonane natychmiast po ich wykryciu, w przeciwnym razie przedmiot zostanie również uznany za zatwierdzony w odniesieniu do tych wad.

Odeślij nam wadliwy produkt wraz z opisem wady. Poniesiesz poniesione koszty transportu. Udzielamy gwarancji poprzez usunięcie wad. Odbywa się to według naszego uznania poprzez usunięcie wady (późniejsza poprawa) lub dostarczenie produktu wolnego od wad (dostawa zastępcza). Jeśli późniejsza realizacja nie powiedzie się, masz prawo odstąpić od umowy. Nie dotyczy to wad nieistotnych. Prawo do obniżenia ceny jest wyłączone.

W odniesieniudo przedsiębiorców i handlowców obowiązują następujące postanowienia::
O ile poniżej wyraźnie nie uzgodniono inaczej, obowiązuje ustawowa odpowiedzialność za wady.
Następujące ograniczenia i skrócone terminy nie mają zastosowania do roszczeń opartych na szkodach spowodowanych przez nas, naszych przedstawicieli prawnych lub zastępców prawnych

- w przypadku uszczerbku na życiu, ciele lub zdrowiu
- w przypadku umyślnego lub rażąco niedbałego naruszenia obowiązków i zamiaru oszustwa
- w przypadku naruszenia istotnych zobowiązań umownych, których wypełnienie jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy i na których przestrzeganiu partner umowy może regularnie polegać (zobowiązania kardynalne)
- w zakresie przyrzeczenia gwarancyjnego, jeśli zostało uzgodnione, lub
- o ile zakres zastosowania ustawy o odpowiedzialności za produkt jest otwarty.

Ograniczenia w stosunku do przedsiębiorców

W odniesieniu do przedsiębiorców tylko nasze własne informacje i opisy produktów producenta zawarte w umowie są uważane za umowę dotyczącą jakości towarów; nie ponosimy odpowiedzialności za publiczne oświadczenia producenta lub inne oświadczenia reklamowe. W przypadku przedsiębiorców okres przedawnienia roszczeń z tytułu wad nowo wyprodukowanych towarów wynosi jeden rok od przeniesienia ryzyka. Sprzedaż towarów używanych podlega wyłączeniu jakiejkolwiek gwarancji. Ustawowe terminy przedawnienia prawa do regresu zgodnie z § 445a BGB pozostają nienaruszone.

Przepisy dla sprzedawców

Obowiązek kontroli i zawiadomienia o wadach uregulowany w § 377 HGB dotyczy sprzedawców. Jeśli nie powiadomisz nas zgodnie z tym przepisem, towary zostaną uznane za zatwierdzone, chyba że wada nie była rozpoznawalna podczas kontroli. Nie dotyczy to sytuacji, gdy wada została przez nas podstępnie ukryta.

9.2 Gwarancje i obsługa klienta

Informacje na temat wszelkich dodatkowych gwarancji, które mogą mieć zastosowanie, oraz ich dokładnych warunków można znaleźć wraz z produktem oraz na specjalnych stronach informacyjnych w sklepie internetowym.

Obsługa klienta: Jeśli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami pod adresem E-mail: info@purazell.de; Telefon: +49 (0) 2173 202 96 22 (pon., wt., czw. i pt. w godzinach: 11:00 - 13:00, śr. w godzinach: 18:00 - 19:00)

10.odpowiedzialność

Zawsze ponosimy nieograniczoną odpowiedzialność za roszczenia oparte na szkodach spowodowanych przez nas, naszych przedstawicieli prawnych lub pomocników

  • w przypadku uszczerbku na życiu, ciele lub zdrowiu,
  • w przypadku umyślnego lub rażąco niedbałego naruszenia obowiązków,
  • w przypadku obietnic gwarancyjnych, jeśli tak uzgodniono, lub
  • o ile zakres zastosowania ustawy o odpowiedzialności za produkt jest otwarty.

W przypadku naruszenia istotnych zobowiązań umownych, których spełnienie jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy i na których przestrzeganiu partner umowy może regularnie polegać (zobowiązania kardynalne) z powodu niewielkiego zaniedbania z naszej strony, naszych przedstawicieli prawnych lub zastępców, wysokość odpowiedzialności jest ograniczona do szkody możliwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy, której wystąpienia należy zwykle oczekiwać.
W przeciwnym razie roszczenia odszkodowawcze są wykluczone.

11.rozstrzyganie sporów

Komisja Europejska zapewnia platformę internetowego rozstrzygania sporów (OS), którą możesz znaleźć tutaj. Nie jesteśmy zobowiązani ani chętni do udziału w procedurze rozstrzygania sporów przed komisją arbitrażową ds. konsumentów.

12.postanowienia końcowe

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, zastosowanie ma prawo niemieckie z wyłączeniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów.

Jeśli jesteś handlowcem w rozumieniu niemieckiego kodeksu handlowego, osobą prawną prawa publicznego lub specjalnym funduszem prawa publicznego, wyłącznym miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów wynikających ze stosunków umownych między nami a Tobą jest nasza siedziba.

AGB utworzony za pomocą Trusted Shops edytor tekstu prawnego